søndag 5. februar 2012

Termin 2 - uke 1-5: Ridedyr

Tema: Ridedyr
 Ide og forklaring
Noe av det første jeg gjorde etter terminstarten var faktisk noe jeg ikke hadde planlagt skulle være med i rasen min begynne med, men etterhvert som den ble ferdig så passet den bedre inn enn jeg trodde.

Det jeg snakker om er ridedyret til rasen min, en blandet reptil-amfibisk skapning som lever hovedsaklig under vann men er stadig på overflaten for å lete etter lett bytte. med en langstrakt kropp som ender i en hale og med fire kraftige ben klarer dette dyret å nå en utrolig hastighet på land og under vann med hjelp av sinne svømme finner


Huden er glatt uten noen form for skall, skjell eller lignede, den også har mangel på pigmenter og har derfor en ganske hvit lyse-grå matt farge. (bortsett fra hokjønn/alpha som har et rygg mønster og finner med farge, ubestemt for øyeblikket) 

De har to øyne på hver side, et par som ser fram og et annet som ser til sidene, i tillegg til en veldig bra luktesans er dette den perfekte jeger, din beste venn eller verste fiende.

Når den ska svømme legger den beina sammen og bruker halen akkurat som en hai. mellom klørne har den også svømmefinner som den bruker som et startspark når den svømmer. De lever i store mengder både fritt og under eiere. (På bakfoten har de 3 tær og en klo på vær side av hælen)

I motsetning til min rase spiser de så og si alt som består av kjøtt, de har en stor appetitt og må ut og jakte selv skal de få nok mat, de som har en eier jakter på egenhånd, men kommer alltid tilbake fordi de er lojal mot sine eiere. Disse dyrene kan brukes som ridedyr, mat og klær.

Forskjellen mellom de som lever fritt og
de som har en eier:

De med eier                         De som er fri


 Arbeidsprosess
Jeg startet på denne tegningen hjemme når jeg satt og ikke var helt sikker på hva jeg skulle gjøre, jeg bestemte meg litt å skisse litt og det var helt tilfeldig at jeg tegnet det jeg gjorde.  
    

Jeg gikk derfor heller ikke innfor noen seriøs grunnarbeid, jeg lagde bare en skisse og gikk deretter rett på hoved tegninga. Resultatet var ikke lang fra sånn den ser ut nå, det eneste jeg har endret er:
- Gitt den 2 isteden for 3 øyer på hver side
- Gitt den et nytt hode som så mer aggressivt og skummelt ut.
- La til ekstra finner på halen og under øynene
- Endret på føttene så de ikke var helt lik min rase sine føtter.
Jeg vil senere en gang tegne hvordan alpha'en ser ut og farge begge.
  
Inspirasjon
Som sakt så hadde jeg ikke at det skulle bli rasens ridedyr fra starten, men ettersom tegningen tok form så jeg likhetstrekk til ting jeg hadde sett før, jeg søkte derfor etter bilder rundt på google og fant en god samling som hjalp meg veldig godt til sluttdelen av tegningen

Dyret jeg har skapt er en blanding av Warg (mytologisk ulv) og den australske Komodo dragen/Megalania, bland de dyrene og legg til noen trekk fra fisken og dette er hva jeg fikk.
      


Problemstilling/Spørsmål
dette feltet er for øyeblikket tomt, men hvis det skulle være noen spørmål skal jeg svare på det og oppdatere innlegget.

Vurdering
Jeg vil si meg ganske fornøyd med denne lille oppgaven, Jeg vil si at jeg jobbet raskt og effektivt og dette har gitt meg et par ideer jeg kan jobbe videre på.

Mer skisser og tanker rundt dette kunne blitt jobbet mer på (grunnarbeid)

poseringen er litt feil med tanke på at vi ser dyret rett fra siden, bak delen bøyer seg litt og vi kan se mer av halen og foten enn vi ser av hode og frambeina, som også burde ha fått en liten vinkling eller at bakdelen fikses. 

Jeg angrer litt på at jeg ikke tegnet den med rytter på og i en annen posering enn en typisk rett-opp-og-ned posering, men det er vel greit nok til å bare vise hva jeg tenker, og uansett er det jo aldri for sent å gjøre det :)

Neste tema vil være skjelettet til rasen min.

Oppdatering:
05.02.12 18:55: - La til 4 små hode skisser til den originale skissen (hadde helt glemt av dem) her kan du se hvordan hodet så ut før.
- Gjorde bildene litt mindre så de ikke gikk utfor rammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar